Något som piggar upp mig…

…är färger! 😀 Har sånt oerhört sug efter glada färger! 🙂 Dels på kläder och dels på ögonskuggor! 🙂 Tycker det är så roligt att experimentera med olika färger på ögonlocken. (Har alltid gillat att rita och teckna, kanske det kommer därifrån??)

Jag är tyvärr dålig på att fotografera resultatet och när jag väl gör det tycker jag inte att bilderna blir bra. Jag har nog helt enkelt inga ”ögonskuggeögonlock” (mina är väldigt tunga/hängiga).

En som är en fantastisk inspiration på ögonskuggefronten är vackra och kloka Rocketqueen! 🙂 Hennes vackra ansikte är verkligen som gjort för make-up! 🙂

Jag har i alla fall gjort ett försök till att fotografera lite ibland. Här är bilderna:

Som ni ser finns det inte mycket man ser av ögonskuggan om jag inte blundar 😉

En blandning av olika gröna färger från MEOWCosmetics.

Blått och grönt från TaylorMade Minerals. Hade på mig en tunika i blått och grönt, därav färgvalet (fast blått är ju eg inte min färg…). Blev ingen snygg makeup, men jag satte ändå in fotot 😉

Guldigt och fint! 🙂 Också från TaylorMade Minerals. Färgerna Goldie (innerst) och Black Gold (längs franskanten och ytterst).

Väldigt grönt – det gillar jag skarpt! 🙂 Färgen är från Viva La Diva (eg ett ”billighetsmärke” från Åhléns och Lindex, men det sitter förvånande nog som berget hela dagen – jättebra!!! 🙂 )

1 Responses to Något som piggar upp mig…

  1. rocketqueen skriver:

    Hej underbara du! Tack för den fina länken!

    Åh, vilka fantastiska färger, som gjorda för dig allihop. Visst är skuggorna från TMM fina! Och vilken härlig utstrålning du har!

Lämna en kommentar